joi, iunie 05, 2008

The Rocky Horror Show

Niciodată nu am văzut până acum, în România, un grup de actori care să cânte şi să danseze fără oprire timp de două ore, fără ca măcar odată să îşi piardă din energie, fără ca măcar odată să se simtă că au obosit. Cei care joacă în The Rocky Horror Show sunt cam a ceea ce îmi închipui că se găseşte pe Broadway. Dar performanţa actoricească -şi unii dintre ei nu sunt actori- e singura calitate a spectacolului.Victor Bucur (Dr. Frank'n Further) şi Igor Caraş (Riff - Raff) par să fie chiar foarte, foarte buni. Şi am zis "par să fie", pentru că... pe toată durata spectacolului nu se înţelege nici măcar un singur cuvânt din ce se cântă. Şi nu e o exagerare. Nu vreau să zic că nu prea se înţelege. Poate prinzi vreun cuvânt dintr-o sută, dar şi aşa e prea mult. Şi nu e din vina actorilor, ci a reglajelor de sunet.

În rest ce să vă mai zic ? În primul rând locaţia mi se pare foarte prost aleasă: o operă rock, un musical kitsch, dar anti-kitsch într-un club de fiţe. Nu cred că ăia care merg acolo vor teatru. Dar mai ştii? În plus, ceea ce îi lipsea lui Rocky Horror Show în anii 70, adică umorul, lipseşte şi în spectacolul de la Kristal. Şi nu trebuie uitat că acest musical s-a vrut/se vrea o parodie a genurilor horror şi SF. Dacă mai punem la socoteală şi faptul că extraterestrul principal mai e şi travestit şi mare fan al sexului cu reprezentanţi ai ambelor sexe, rezultă.. o mare varză. Care ar fi putut deschisă doar cu umor. Părerea mea.


0 comentarii: