După ce, acum câteva luni, am fost nevoit să merg de vreo 4 ori la sucursale diferite, doar pentru a-mi închide un card de salariu pe care nu îl mai foloseam demult, şi am rezolvat problema doar după ce am făcut o reclamaţie, am fost din nou la Alpha Bank. Un prieten voia să-şi pună banii din contul de salariu într-un depozit. Dom'le, io nu mă pricep deloc la chestiile astea cu banii, dar sfatul lucrătorului de la ghişeu m-a lăsat perplex. Culmea bankingului românesc, după părerea mea: prietenul meu trebuia să meargă afară la bancomat, să scoată în fiecare zi maxim-ul permis, şi după câteva zile, să vină cu cash să îşi facă depozitul. Adică nu puteau tranfera banii dintr-un cont Alpha într-un alt cont Alpha!!! Şi nici la casă nu putea plăti cu cardul. Mulţumind pentru "serviciile de excepţie", am trecut strada şi am intrat la o altă bancă: Transilvania. Aici ne-am încurcat în explicaţii cu domnişoara de la birou, care n-a înţeles nimic din ce am zis noi şi ne dădea indicaţii pentru cu totul altă problemă. O fi fost şi vina noastră nu zic că nu (poate nu i-am explicat cum trebuie), dar dacă cu noi, care avem habar cât de cât care e diferenţa între un cont curent şi un depozit, nu s-a înţeles, mă întreb ce se întâmplă cu mulţi alţii. Am plecat şi de acolo.
Trec peste nedumeririle mele în ceea ce priveşte înmulţirea garsonierelor care împânzesc oraşul şi care au scris mare la intrare "bancă". (Se pare că singurul lucru pe care ştiu să îl facă chestiile astea de se autointitulează "bancă" este să extragă comisioane şi să îţi facă probleme atunci când vrei să renunţi la serviciile lor.) Să vă povestesc şi o altă întâmplare bancară. Am fost de 3 ori la Banca Românească de pe Basarabia. Şi de fiecare dată aveau probleme cu calculatoarele. Adică, pur şi simplu, nu mergeau. "Nu aveau acces în sistem". Prima oară, am stat cam o oră până au reuşit să facă o operaţiune banală. Banii îi dădusem, nu puteam să plec fără hârtii. P-ormă a fost şi mai complicat. Am stat câte-o oră, dar nu s-a rezolvat nimic. Afurisitul de calculator "nu intra în sistem".
Acu mă pregătesc să îmi închid un card de credit la care de vreo 2 ani plătesc taxe şi comisioane, fără să îl folosesc. Nici măcar nu îl am. Adică după expirarea primului, banca mi-a făcut automat altul. Pe ăsta nici nu l-am ridicat. Nimeni nu s-a întrebat vreodată dacă mi-am luat cardul. În schimb, primesc felicitări că sunt client fidel şi rapoarte de plată cu taxe, comisioane şi penalizări pentru întîrzieri de plată (evident la taxe şi comisioane.) Da ştiu e vina mea că nu l-a închis pînă acum. Dar am fost de vreo 5 ori la sucursala Raiffesen care l-a emis, am stat câte juma de oră şi am plecat. Ar fi trebui să îmi pierd cîteva ore doar ca să apuc să vorbesc cu cineva. Probabil ca o sa-mi iau vreo zi libera candva ca sa stau la coada la banca...
Voi aţi avut păţanii la băncile din ro?
2 comentarii:
ohoho! voila: http://zarzarica.blogspot.com/search/
label/B%C4%83nci
Acum doi ani am fost la sediul central din Constanta al Raiffeisen Bank. Sa-mi fac un abonament MyBanking (pe Vodafone). Stiam in mare despre ce e vorba, dar imi zic ca n-ar strica sa mai cer niscaiva detalii despre acest serviciu.
Imi aleg un ghiseu si-i spun functionarei ce ma doare... Zice: "Avem niste pliante pe masuta aia din stinga..., eu nu stiu mare lucru ca-s la Orange". Zic: "Am citit pliantul, dar ceva detalii...". "Stati sa o intreb pe colega mea ...(trec 3-4 minute)...nu stie, ca si ea e tot pe Orange"
Trimiteți un comentariu