marți, aprilie 22, 2008

Cărti mişto dar mai puţin băgate în seamă


Anticarul din Kabul – Asne Eierstad (Editura Allfa)

Una din fiicele anticarului vrea să se angajeze ca profesoară de engleză. Singura întrebare pe care i-o pun reprezentanţii ministerului veniţi să îi analizeze capacităţile este: Cunosşti crezul islamic?. Ăia veniţi să o verifice nu ştiau o boabă engleză. Decizia angajării se amână la infinit pentru că lipseşte un act la dosar.

E un episod din Anticarul din Kabul. Asne Eierstad a stat câteva luni în casa unui afgan, imediat după căderea regimului taliban. Dup-aia a scris cartea asta. Ce e foarte mişto e că doamna norvegiană a avut acces şi la discuţiile, afacerile, acţiunile bărbaţilor şi la discuţiile şi viaţa de zi cu zi a femeilor. A ieşit o carte în care aflăm povestea familiei anticarului, dar şi foarte multe lucruri despre real life in Afganistan. Are chiar şi un scurt capitol despre poezia de dragoste afgană. În ea femeile îşi riscă viaţa pentru iubire, în realitate însă… Dar poate vreţi să aflaţi cum se înţeleg două soţii ale aceluiaşi bărbat. Sau ce bârfesc femeile afgane. Sau cum se face business prosper cu cărţi în Kabul.


Mănâncă-mă -Agnès Desarthe (Editura Curtea Veche)

Trei oameni diferiţi mi-au zis, după ce au citit cartea asta, că le-ar plăcea să lase totul baltă şi să-şi deschidă un mic restaurant. Şi eu am vrut să-mi fac restaurant... O carte plăcută, uşor de citit, perfectă atunci când n-ai chef să îţi baţi capul cu chestii care se digeră greu. Povestea lui Myriam şi a micului ei restarurant cade foarte bine la stomac. Poftă bună!!!

0 comentarii: