miercuri, mai 28, 2008

Ionesco - Cinci piese scurte

Tre' să vă spun că am fost dezamăgit după ce am ieşit de la acest spectacol. Nu pentru ar fi prost, dar, nu ştiu de ce, mă aşteptam la mai mult după atâtea premii şi atâtea laude. Când am văzut şi fotografiile de pe site, mi-am zis că, deşi nu prea mai merg la teatru, trebuie neapărat să ajung la acest spectacol. Ei bine, am ajuns şi am descoperit că atmosfera aia retro din fotografii era doar în fotografii.
Meritul cel mare al lui Dabija cu acest spectacol e, zic eu, că nu a încercat să arate (să ne bage în ochi) cât e el de deştept. Poate şi pentru faptul că textele sunt (cam) necunoscute, regizorul nu s-a ocupat cu găsirea a nu ştiu ce cheie de lectură care să revoluţioneze teatrul şi filosofia lumii. Pe Ionesco se poate inventa aproape orice. Dar, Dabija nu inventează mai mult decât trebuie. Pe el îl procupă, strict, absurdul situaţiei. A ieşit un spectacol mişto, dar, nu ştiu cum să-i zic: sec?

Foto de pe www.teatrul-odeon.ro

1 comentarii:

Irina spunea...

sper sa nu fie chiar "sec" spectacolul pentru ca am reusit cu greu sa imi conving 6 prieteni sa mearga cu mine la teatru vinerea asta (13 feb 2009) la piesa asta. si daca nu le va place o sa mi se sparga toate oalele in cap. eu sunt mare amatoare de teatru si de cultura in general si imi place Ionesco. am citit si chiar jucat intr-o adaptare dupa cantareata cheala cu trupa liceului Tudor Vianu din Bucuresti unde am invatat. Sa inteleg ca nu e chiar ceea ce ma astept eu sa fie? uf...sper sa mai mearga si altadata prietenii cu mine la teatru..mie imi place mult la teatru ACT acolo nu dau gres niciodata, orice as alege.